Loading...

Blog

Outsourcing – o co w tym chodzi?

Outsourcing marketingu – dodatkowa moc dla przedsiębiorców

Outsourcing choć brzmi dumnie i górnolotnie, to nic innego jak możliwość wynajęcia zewnętrznego działu specjalistów w danej dziedzinie. Nazwa tego słowa pochodzi od trzech angielskich słów outside-resource-using, oznaczających wykorzystywanie źródeł zewnętrznych.

Współpraca pomiędzy specjalistą, a firmą następuje na podstawie stosownych umów – bez konieczności zatrudniania kolejnego pracownika w firmie.

Obecnie najpopularniejszą współpracą pomiędzy firmami – na zasadzie outsourcing – są usługi: ochroniarskie, usługi księgowe oraz IT (głównie informatycy).

Outsourcing marketingu jest nową dziedziną, która dynamicznie staje się popularna, i tym samym, coraz bardziej doceniana przez przedsiębiorców w Polsce. Rozwiązanie to doskonale sprawdza się w małych i średnich firmach. Niewątpliwą zaletą wynajęcia zewnętrznego działu marketingu jest elastyczność. Jako przedsiębiorca otrzymujesz możliwość dopasowania współpracy do potrzeb Twojej firmy. Ty decydujesz czy potrzebujesz wsparcia okresowo, przez cały rok czy może tylko na zastępstwo innego pracownika. Jak już wspomniałam elastyczność jest tu podstawą.  

Zewnętrzny dział marketingu – czy sprawdzi się w mojej firmie?

Wynajęcie zewnętrznego działu marketingu doskonale sprawdza się w małych i średnich firmach oraz w takich, w których jeszcze nie utworzono stanowiska dla osoby zajmującej się promocją i reklamą.

Jakie są najważniejsze zalety takiej współpracy?

  • Nie zatrudniasz nowego pracownika – nie ponosisz kosztów;
  • Odpadają Tobie formalności kadrowe;
  • Nie tracisz czasu i energii na rekrutację;
  • Od razu zaczynasz współpracę z osobą, która już jest specjalistą w swojej dziedzinie;
  • Nie musisz wysyłać pracownika na kursy wdrażające;
  • Współpracujesz w czasie (na godziny, dni, miesiące) kiedy takiej pomocy faktycznie potrzebujesz np.: podczas urlopu innego pracownika (zastępstwo), w momencie wdrażania nowego produktu, projektu itp.;
  • Otrzymujesz współpracę ściśle dopasowaną do potrzeb Twojego przedsiębiorstwa.

Jak widzisz taka forma współpracy ma wiele zalet. Przede wszystkim pracujesz z nami w momencie, kiedy tego potrzebujesz, bez konieczności zatrudniania kolejnych osób.

A jakie są wady takiego rozwiązania? Często za główną wadę podaje się “wypłynięcie” informacji na zewnątrz. Naszym zdaniem od tego są stosowne umowy, które zabezpieczają przedsiębiorcę. Z resztą możesz zatrudnić pracownika, i jeśli nie będzie on profesjonalistą, również możesz mieć ten sam problem…

Jak wygląda współpraca z nami?

Wspólnie ustalamy cele i strategię oraz budżet na promocję. Wyznaczasz nam osobę do kontaktu, raportowania.

Najczęściej specjalista pracuje zdalnie ale może też pracować w danej firmie (np. 1 lub 2 dni w tygodniu). Wszystko jest do uzgodnienia.

Otrzymujesz TYLKO od nas raporty. Przejmujemy współpracę z drukarniami, informatykami, grafikami, programistami, agencjami SEM/SEO. Dzięki temu oszczędzasz czas i… oczywiście pieniądze.

Wynajmij nasz zewnętrzny dział marketingu. Pracujemy na terenie Suwałk, Olecka, Ełku, Gołdapi lub zdalnie na całym świecie. 🙂

Zobacz też wpis na blogu 5 błędów przedsiębiorców małych firm.

Napisz do nas! :)